santiago - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van Arie Krijgsman - WaarBenJij.nu santiago - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van Arie Krijgsman - WaarBenJij.nu

santiago

Door: arie krijgsman

Blijf op de hoogte en volg Arie

14 September 2015 | Spanje, Viana de Duero

12 september was het zo ver Rene Kortman en ik gaan onze voetreis beginnen.
We worden om 7 uur naar het ns station gebracht door onze vrouwen en gaan met de trein van7.15 naar schiphol waar we om11.35 vliegen met Vueling naar Bilbao.
Aldaar aangekomen moeten we tot 4.15 wachten dan worden we opgehaald door een blablacar chaufeur die ons naar Puenta la reina breng een reis van 140 km.
Dan moeten we nog een kolletje van de eerste categorie overwinnen dan zijn we op de plek van bestemming pffffff moe maar voldaan gaan we om 9 uur naar bed want morgen gaat het echt gebeuren.
Om 4.45 loopt de wekker af van een paar camino ,s en wij wakker dus we gaan maar in dekleren we gaan om 5.50 vertrekken geen hand voor de ogen te zien maar voor rene geen probleem
wat natuurlijk fout gaat we kunnen de paaltjes van de aanwijzing niet zien.
Dit wordt opgelost door een kopel cinezen die led verlichting bij zich hebben.
En zo komt het goed.en zijn gaan eten onderweg nadat het wat lichter geworden was?
route 11 uit het boekje van Puenta naar Villamayor de monjardin de naam de groter dan de plaats zelf en je moet goed opletten anders ben je er voorbij 32 km staat er voor eenzwarre etappe en dat klop veel stijgen en dalen heb hier echt veel moeite gehad
Had ook een handicap in de auto van meneer blablacar schot het mij in de knie en kon er niet meer op staan grote stappen kon ik niet meer hoe nu verder toch maar proberen je er beina 2 jaar na toegeleeft en nu dit.

Alle denkbare senarios zijn aan mij voorbij gegaan maar wilde de tocht afmaken zeker als dag 1 nog moet beginnen

heb Villamayor gehaald met dank aan Rene

in de Hagar Monjardin hebben we overnacht een kleine hrberg gerund door nederlanders gezamlijk eten geen wifi dat hoort niet bij de camino
14 september 6 uur uit bed nu gaan we naar Viana weer een lange moeizame tocht 32 km mijn gedachte hoe houd mijn knie zich

heuvels viel wel mee maar het waren korte heel hevige heuvels zeer vermoeiend en heel veel windt bedoel tegen wind de hele dag maar toch hebben het goed gedaan 7.10 vertrekken en 14.15 over inboeken bij Alberque Andres munoz een stad herberg iets heel anders

15 sept van Viana naar Navarrete dit is een kort reisje van 25 km afwachten wat het wordt

  • 15 September 2015 - 16:40

    Hans:

    Arie, hou je taai, rustig doorlopen, dan haal je het vast. Succes verder.

Tags: viana spanje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arie

Ik ben van plan om de Sint Jacobsroute te gaan lopen. Ik vertrek 12 september van Schiphol naar Bilbao, en van daaruit met de bus naar Pamplona Puenta le Reina. Dit is de plek waar ik te voet verder reis om uitendelijk uit te komen in Santiago de Compostella. Ik hoop, en dat gebeurt waarschijnlijk ook, dat de reis mij veel dingen laat mee maken.

Actief sinds 09 Sept. 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 4721

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Mijn voetreis naar Santiago

Landen bezocht: