van Hornillos del Camino naarErmita de san Nicolas - Reisverslag uit Hornillos, Spanje van Arie Krijgsman - WaarBenJij.nu van Hornillos del Camino naarErmita de san Nicolas - Reisverslag uit Hornillos, Spanje van Arie Krijgsman - WaarBenJij.nu

van Hornillos del Camino naarErmita de san Nicolas

Door: arie krijgsman

Blijf op de hoogte en volg Arie

24 September 2015 | Spanje, Hornillos

Deze route gaat over van uitgestrekte akkers zonder dat je een boerderij tegen komt soms een klein dorpje waar je niemant tegen komt. Om bij ons overnachtings adres te komen moesten we de berg Mostelaris die 300 m hoog was overwinnen.Boven op de top stonden enkele britsche wandelaars te praten uit te rusten en deze bode ons een leker koud biertje aan mmmm wat smaakt dat lekker. Snel naarEmita de San nicolaars dit is een klein herberg waar 12 mensen kunnen overnachten. Wij waren daar om 14.30 deur nog dicht en 8 mensen voor de deur wij zaten goed voor ons was er plaats. Maar deze herberg wordt gerund door confraten San Jacopodi Compostella dit zijn vrij willigers uit itallie deze dragen bepaalde rituellen uit zoals voor het avond eten voetwassing en gemeenschappelijk gebed tijdensde voetwassing werdt voor iedere wandelaar het comino gebed gedaan. Het gebouw had geen electricteit dus overal kaarsen we hebben heerlijk gegeten onvoorstelbaar lkkr. Na het eten amusenmet ieder land moest een lied over zijn land zingen 12 landen in totaal. Na overleg met Rene hebben wij de teks op gezocht op internet van beadgroep het Ik heb geen zin om op te staan dit hebben wij uit volle boost gezongen waarna Rene de teks vertaalde in het engels makie. Morgen gewekt om 7 uur onder gezang van moniken en aansteken van de kaarsen hebben wij gegeten na het gebed en de zegen groet vertrokken niet vergeten de vrijwille grave voor eten en overnachting
Het was bijzonder om zo n iets nog te beleven bij deze overnachting was ook een baby van 9maanden uit polen met mama en papa mee
het was niet te geloven 600 km lopen met rugzak en wandelwagen

Arie

Ik ben van plan om de Sint Jacobsroute te gaan lopen. Ik vertrek 12 september van Schiphol naar Bilbao, en van daaruit met de bus naar Pamplona Puenta le Reina. Dit is de plek waar ik te voet verder reis om uitendelijk uit te komen in Santiago de Compostella. Ik hoop, en dat gebeurt waarschijnlijk ook, dat de reis mij veel dingen laat mee maken.

Actief sinds 09 Sept. 2015